تخلیه ۲ بیمارستان در دهلی‌نو پس از تهدید بمب‌گذاری مناظره جنجالی سید علی موسوی و مناقبی در برنامه بالاتر از خبر با موضوع تعطیلی روز شنبه + ویدئو مصر از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند شمار شهدای غزه از ۳۵ هزار تن رسید ترامپ بایدن را احمق و بدترین رئیس‌جمهور جهان دانست خانواده شهید زاهدی ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند (۲۳ اردیبهشت) تعطیلی مشهد و خراسان رضوی در روز ولادت امام رضا (ع)، روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی گاردین از شکست استراتژی اسرائیل در غزه خبرداد رجب طیب اردوغان: هیتلر به نتانیاهو حسادت می‌کند توبیخ ۲ وزیر کابینه جنگ توسط نتانیاهو تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون رییس‌جمهور: دیپلماسی و میدان در دولت سیزدهم کنار هم هستند | اسرائیلی‌ها در عرصه افکار عمومی جهانیان شکست خورده‌اند

  • کد خبر: ۱۹۳۵۵۹
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
معاون رییس‌جمهور: دیپلماسی و میدان در دولت سیزدهم کنار هم هستند | اسرائیلی‌ها در عرصه افکار عمومی جهانیان شکست خورده‌اند
معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه در جریان عملیات «طوفان الاقصی» شکست سخت نظامی، اطلاعاتی و امنیتی متحمل شدند، در عرصه افکار عمومی جهان نیز شکست خوردند.

به گزارش شهرآرانیوز سید محمد حسینی روز پنجشنبه در همایش «طوفان الاقصی آغازی بر اضمحلال رژیم صهیونیستی» افزود: ۱۲۰ کشور در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل با فلسطین همراهی کردند، ۵۵ کشور به حمایت از فلسطین رای ممتنع دادند و فقط ۱۲ کشور از جمله همین کشور‌های غربی و برخی کشور‌های کوچک و جزیره‌ای در حمایت از فلسطین رای منفی دادند.

وی بیان کرد: حتی در کشور‌هایی که حمایت صریح از رژیم صهیونیستی می‌کنند اجتماعات حمایتی عظیم مردمی شکل گرفت که بخشی بخاطر اطلاع رسانی از وقایع امروز غزه است و البته بخش عمده آن بخاطر خون‌های ریخته شده کودکان معصوم فلسطینی است که انسان‌ها و جوامع را متحول کرده است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: البته صهیونیست‌ها در روایت نخست و اطلاع رسانی حادثه نیز از جبهه مقاومت شکست خوردند و اطلاع رسانی شکست اسرائیل توسط جبهه مقاومت به خوبی صورت گرفت.

سکوت مدعیان حقوق زنان در برابر شهادت سه هزار زن

وی همچنین گفت: وقتی پارسال یک خانم در ایران از دنیا رفت چه جنجالی برای حقوق زنان راه انداخته شد، همه وزرای خارجی اروپایی در این خصوص موضع گرفتند، اما اگر آن‌ها راست می‌گویند چرا درباره شهادت سه هزار زن و بیش از پنج هزار کودک فلسطینی و مفقود شدن بیش از ۲ هزار نفر تن دیگر زیر آوار بمباران‌ها سکوت کرده اند.

حسینی بیان داشت: چرا واکنش غربی‌ها در برابر این کشتار واکنش نشان نمی‌دهد و حتی از اسرائیل حمایت هم می‌کنند، برخی سران غرب برخلاف عرف دیپلماتیک با هواپیمای نظامی به تلاویو رفتند و با خود سلاح بردند تا به شکل نمادین حمایت همه جانبه و نظامی خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها با استناد به نظر کارشناسان و وقایع روی داده در حمله زمینی به غزه و با وجود همه حمایت‌ها نتوانستند در عرصه نظامی موفقیتی بدست بیاورند، ارزش پول آن‌ها روز به روز در حال کاهش است و شاخص بورس آن‌ها به پایین‌ترین حد رسیده و از طرفی شاهد مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: بار‌ها و پیش از این رژیم صهیونیستی درگیری‌هایی با حزب الله و غزه داشته است، اما در نهایت این رژیم مجبور به عقب نشینی شده است.

وی با اشاره به سختی‌ها و خسارات فراوان جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی برای جبهه مقاومت افزود: با پایداری پیروزی در نهایت برای مقاومت ماند و دشمن عقب نشینی کرد، بنابراین اکنون با یاری و نصرت خدا پیروزی نزدیک است.

شکست بی سابقه و غیر قابل جبران صهیونیست‌ها

حسینی گفت: اگر فلسطینیان خسارت دیده اند و یا شهدایی در جریان عملیات طوفان الاقصی داده اند، نباید فراموش کنیم خسارت اسرائیلی‌ها بیشتر و البته بی سابقه بوده است، آن‌ها کشته و اسیر زیادی داده اند و ده‌ها شهرک صهیونیستی تخلیه شده و صد‌ها هزار اسرائیلی آواره شده اند، موضوعی که تاکنون بی سابقه بوده است.

معاون رییس جمهور خسارات رژیم صهیونیستی را غیرقابل ترمیم دانست و افزود: مرور آمار تلفات صهیونیست‌ها در درگیری سال ۲۰۰۸، ۱۳ کشته و در تنش سال ۲۰۱۲ با غزه نیز ۲۰ کشته بوده است، در درگیری‌های سال ۲۰۱۴ که تلفات زیادی به اسرائیل متحمل شد، صهیونیست‌ها ۷۰ کشته دادند و در تقابل نظامی سال ۲۰۲۱ نیز صهیونیست‌ها ۱۲ کشته دادند، در این نبرد‌ها اسرائیل حمله می‌کرد و فلسطینی‌ها دفاع می‌کردند و شهید می‌دادند.

وی اظهار داشت:، اما در عملیات طوفان الاقصی که پس از عید و تعطیلات یهودیان رخ داد، همه دیدیم اسرائیل با تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی و امنیتی غافلگیر شد و حتی دیوار امنیتی- الکترونیکی یک میلیارد دلاری اطراف غزه نیز کار ساز نشد و با یک شبیخون فلسطینی ها، حتی فرماندهان اسرائیلی را از رختخواب بیرون کشیده و دستگیر کردند.

حسینی به ورود مقتدارانه و تمام عیار حزب الله در تقابل با اسرائیل اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان نیز ۲ روز بعد از عملیات بسیار مخفی طوفان الاقصی وارد درگیری جدی با اسرائیل شد و به حمایت از حماس پرداخت.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا و قدرت‌های اروپایی علیه یک گروه جهادی و با جمع محدود متحد شده اند، اما با نصرت الهی این گروه، اقدامات خود را پیش می‌برد.

به گفته وی، با کمال تاسف در جریان این نبرد‌ها فلسطینی‌ها حدود ۱۱ هزار شهید داده اند و برای درک شمار بالای شهدا باید بدانید استان‌های همدان و خراسان رضوی در طول هشت سال دفاع مقدس به ترتیب هشت هزار و ۱۵ هزار شهید تقدیم کرده اند.

معاون رییس جمهور خسارات رژیم صهیونیستی را غیرقابل ترمیم دانست و اظهار داشت: خوشبختانه دیپلماسی و میدان در این دولت در کنار هم هستند نه اینکه مثل گذشته تصور می‌شد، بخشی مانع کار دیپلماسی است.

وی گفت: همانطور که آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه همراهی با میدان دارد، رییس جمهور نیز هر روز با سران کشور‌ها موضوع غزه را پیگیری می‌کند، اگر این اقدامات تاثیر نیز نداشته باشد، اما بازتاب جهانی خوبی دارد و مشخص می‌کند چه کسانی در این عرصه کوتاهی می‌کنند و چه کشور‌هایی اقدامات خوبی داشته اند.

حسینی ادامه داد: الان سوخت و ارزاق مختلف از برخی کشور‌های منطقه و همسایه به صهیونیست‌ها ارسال می‌شود، لازم است با پیگیری‌ها یا مانع این اقدامات شد و یا امداد رسانی به مردم غزه سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه اسرائیل در تقابل با حماس هیچ خط قرمزی را رعایت نکرده است، افزود: مردم فلسطین نیز با وجود سختی‌ها این مسیر را پذیرفته‌اند، امیدواریم این حرکت آغازی بر اضمحلال و فروپاشی این رژیم نامشروع در منطقه باشد.

وی گفت: الان شبکه مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکا را همه روزه هدف قرار می‌دهد، یمن و حزب الله لبنان نیز وارد معرکه شده اند لذا آمریکایی بیشترین آسیب پذیری را در منطقه دارند، پس از حمله ما به پایگاه آمریکایی "عین الاسد" می‌بینیم اکنون هیمنه آمریکا در منطقه از بین رفته و و هر روز به آن‌ها حمله می‌شود.

این نشست به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و به همت "کانون دانشگاهیان ایران اسلامی" شاخه خراسان رضوی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->